om mitt körkortet...

lite flashback då :) ni som ska ta körkort eller har tagit körkort kanske undrar hur mycket mitt körkort kostade..
jag kan säga att den inte alls var billig... när min mamma/pappa tog körkortet kanske det bara kostade ett par tusen..säkert under 6000 kr haha, körlektion kanske låg på 150 kr? eller mindre till och med? haha. men körkortet blir dyrare och dyrare med åren.

Teori + böcker : 800 kr + 600 kr = 1400 kr
Körlektioner(35 min) : 8/ 9 st... x 370 kr =  3330
Riskutbildning 1(droger): 700 kr
Riskutbildning 2(halkan) : 1400 kr
Kunskapsprov(teoriprov): 220 kr
Uppkörning(+lån av bil) : 2 x 1100 kr = 2200 kr
Tillverkning av körkort + fotografering : 200 kr

Summa : 9450:-

Jag har säkert glömt något... men körlektionerna gissar jag på 9 st... eftersom jag bokade uppkörning och teoriprov privat så blev det mycket billigare och snabbare körkför mej. Började teorin i mars. Fick körkortet den 25 maj :)
Men ni som vill ha körkortet snabbt så rekkomenderar jag att ni bokar uppkörning och teoriprovet privat på vv.se när ni känner er redo!
 Om ni ska låta trafikskolan fixa allt så hinner ni nog bli pensionär och fattigare då man oftast måste klara alla deras körövningar och "pärmar" med 500000 fraser.. sen väntetiden för halkbanan, uppkörning, körlektioner är ganska långa.  Lycka till ni som tar körkortet och grattis till er som tagit körkortet!


Här är nästan alla mina papper som vägverket skickat till mej under 2-3 veckorstid. Dom har bara legat å ruttnat i min låda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0